Statistica lecturilor din 2015

duminică, 3 ianuarie 2016


Dacă în 2014 mă plângeam că am citit mai puține cărți decât în 2013, în 2015 am reușit, nu-mi explic cum, să citesc și mai puține (66 față de 85 față de 102). Se pare că viața reală a invadat timpul de lectură, acaparând nemilos bucăți mari din el (of, ce viață rea!). Nici nu știu dacă e cazul să mai aduc vorba despre planurile de lectură făcute la începutul lui 2015, care, sinceră să fiu, păreau irealizabile de la bun început, iar în final s-au dovedit aproape un fiasco. De citit am citit eu ceva, dar nu ce era pe listă!

Din cele 66 de cărți citite în 2015 - care, zice Goodreads, însumează 18,863 de pagini, deși e un număr relativ -, 12 cărți au fost de trei stele și una de două stele, iar 11 cărți au avut mai puțin de 100 de notări pe Goodreads. Cea mai populară carte pe care am citit-o este Jurnalul Annei Frank, iar la capătul opus al scării de popularitate se află Vara de neuitat • Plaja (Cesare Pavese), Evadarea imposibilă (Lena Constante) și Dincolo de portocali (Ioana Bâldea Constantinescu). 

Am recitit două cărți: Maestrul și Margareta de Mihail Bulgakov și Luminile Nordului de Philip Pullman. Am citit câte două cărți de Kenzaburō Ōe, Megan Whalen Turner și Gillian Flynn. Nu pot spune că anul acesta am descoperit vreun autor favorit, dar există câțiva candidați, care urmează să fie „testați” cu o a doua/ a treia lectură: Vladimir Nabokov, Mihail Bulgakov, Mircea Cărtărescu, Meir Shalev, Jón Kalman Stefánsson, György Dragomán, Marina Stepnova (în cazul ei, doar dacă se mai traduce un alt roman în română sau engleză).

Ce am făcut nou în 2015: am reușit să iau două interviuri (lui Marius Dobrescu despre Albania și Ismail Kadaré & Marinei Stepnova despre „Femeile lui Lazăr”) și să încep seria „Pe urmele cărților”, pe care sper să o continui la anul (deocamdată, am umblat prin Barcelona pe urmele personajelor lui Carlos Ruiz Zafón din Umbra vântului și Jocul îngerului).

Mai jos sunt cărțile favorite și cele care merită menționate, împărțite pe diverse categorii. Pentru că nu sunt de acord cu unii cârcotași, care consideră că pe primul loc nu se poate afla mai mult de o carte, topul meu arată un pic altfel. Cărțile favorite diferă una de alta prin scriitură, subiect, abordare; cum mi-au plăcut la fel de mult, îmi este imposibil să le compar și să le așez într-o ierarhie. Despre unele cărți nu am reușit să scriu, dar sper să recuperez în curând.


  • Literatură străină


Locul I
Suntem deja uitarea ce vom fi - Héctor Abad Faciolince
Maestrul și Margareta - Mihail Bulgakov
Stoner - John Williams
Între cer şi pământ - Jón Kalman Stefánsson
Femeile lui Lazăr - Marina Stepnova

Locul II
Roman rusesc - Meir Shalev
Prietena mea genială - Elena Ferrante
Rugul - György Dragomán
Femeia de hârtie - Rabih Alameddine

Locul III
Puntea Sfântul Ludovic - Thornton Wilder
Medeea și copiii ei - Ludmila Uliţkaia
Trilogia New-York-ului - Paul Auster
Intermitențele morții - José Saramago
Povestirea cameristei - Margaret Atwood

10 mențiuni onorabile
Uriașul îngropat - Kazuo Ishiguro
Mal di pietre - Milena Agus
Strigarea lotului 49 - Thomas Pynchon
Sticletele - Donna Tartt
Căpitanii nisipurilor - Jorge Amado
Ciocârlia - Dezső Kosztolányi
Da - Thomas Bernhard
Plopii din Berlin - Anne B. Ragde


  • Literatură română


Locul I
Nostalgia - Mircea Cărtărescu (recenzie aici și aici)
Evadarea imposibilă - Lena Constante

Locul II
Miruna, o poveste - Bogdan Suceavă
Parohia - Dan Coman

Locul III
Amintirile unei nonagenare - Antoaneta Ralian

Mențiuni onorabile
Dincolo de portocali - Ioana Bâldea Constantinescu
Lunetistul - Marin Mălaicu-Hondrari
Un singur cer deasupra lor - Ruxandra Cesereanu
Un blestem cu domiciliu stabil - Rodica Ojog-Braşoveanu


  • Proză scurtă


Locul I     Câmpia în flăcări - Juan Rulfo
Locul II    Tristeți de lămâie - Julian Barnes
Locul III   Olive Kitteridge - Elizabeth Strout
Mențiune  Armele secrete - Julio Cortázar


  • Cărți de non-ficțiune


Locul I 
Suntem deja uitarea ce vom fi - Héctor Abad Faciolince
Evadarea imposibilă - Lena Constante

Locul II     Jurnalul Annei Frank (Diary of a Young Girl - Anne Frank)
Locul III   Pisica pierdută - Caroline Paul, Wendy MacNaughton
Mențiune  Geamantanul Hanei - Karen Levine


  • Cărţi pentru copii & adolescenți


Locul I
Sabriel - Garth Nix
Luminile Nordului - Philip Pullman
Tabăra - Louis Sachar

Locul II    Și v-am spus povestea așa - Florin Bican
Locul III   Hoțul + Regina Attoliei - Megan Whalen Turner
Mențiune  Geamantanul Hanei - Karen Levine


  • Cărți bizare


Locul I     Strigarea lotului 49 - Thomas Pynchon
Locul II   Trilogia New-York-ului - Paul Auster
Locul III  Băiatul care a furat calul lui Attila - Iván Repila
Mențiune  Uriașul îngropat - Kazuo Ishiguro


  • Surprizele anului (în sensul că mi-au depășit cu mult așteptările)


Suntem deja uitarea ce vom fi - Héctor Abad Faciolince
Între cer şi pământ - Jón Kalman Stefánsson
Femeile lui Lazăr - Marina Stepnova
Roman rusesc - Meir Shalev
Rugul - György Dragomán
Parohia - Dan Coman

  • Dezamăgiri (în sensul că mă așteptam la mai mult)


Fata dispărută - Gillian Flynn
Cina blestemată - Ismail Kadaré (parțial)
Muzeul inocenței - Orhan Pamuk (parțial)
Lupta mea: Moartea unui tată - Karl Ove Knausgård (parțial)


  • Cele mai dificile


În afară de Strigarea lotului 49 de Thomas Pynchon, nu am niciun alt exemplu bun. Nici Nostalgia lui Cărtărescu, nici Maestrul și Margareta de Bulgakov nu s-au dovedit atât de dificile pe cât mă așteptam. Observ că am citit foarte puține cărți complicate, așa că va trebui să ridic ștacheta în 2016.


  • Niște date


Cărți citite în 2015: 66
Volume voluminoase: 8 peste 400 de pagini
Cea mai lungă carte: Sticletele, 1108 pagini
Literatură română: 10
Cărţi scrise de femei: 24


Alte liste:


41 de comentarii

  1. De asta sunt făcute toate planurile, tocmai ca să nu poată fi respectate...

    La mulți ani, Ema!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hihi, e un punct de vedere indulgent, dar mi-aș fi dorit să fiu mai riguroasă în privința listei mele de lecturi. Nu-i bai, continui să citesc din ea anul acesta.
      La mulți ani! :)

      Ștergere
  2. Ah, ce-mi plac topurile (știu, de fiecare data zic asta). Ai citit doua cărți de Gillian Flynn? Ce ai mai citit în afară de Gone Girl?

    Pentru ca de fiecare data când citesc un top de-al tău mă simt inspirata sa mă gândesc și eu la cărțile pe care le-am citit ( și din ce am observat la alte topuri, nu sunt singura - ceea ce îmi place) iată cum a arătat anul 2015 pentru mine: am citit mai multe cărți groase (ceea ce mă bucura pentru ca mereu dau înapoi când e vorba de o carte groasa ), am citit și mai multe cărți YA (și de fiecare data zic ca nu mai fac asta pentru ca nu mă prind deși am dat și peste unele bune - dacă seria Hunger Games intra în acest gen YA ) și am citit și mai multe carti de non ficțiune ceea ce mă bucura.

    Cărți care m-au prins deși nu mă asteptam : cele trei cărți din seria Hunger Games;
    Cărți despre care am auzit numai de bine și pe mine nu m-au prins : Confidentul și Splendida cetate a celor o mie de sori ( nu aruncați cu roșii în mine!);
    Cărți care m-au lăsat cu gura căscată și cu dorința de a afla mai multe detalii: Nimic de invidiat - vieți obișnuite în Coreea de Nord.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Haha, inițial nu am vrut să fac un top, ci doar o listă cu titlurile care mi-au plăcut, dar până la urmă am sfârșit cu topul acesta personalizat. :D

      Da, am citit și ”Sharp Objects” de Gillian Flynn, un thriller tare dubios. Mai bine zis, l-am ascultat, pentru că a fost un audiobook. Am vrut să scriu despre cele două cărți, dar a trecut timpul și n-am mai apucat (plus că nu-mi luasem nicio notiță, nimic, nada).

      Ți-am mai zis, felicitări că te-ai apucat și de cărți mai groase! Ar trebui să îți stabilești un challenge și pentru cărțile în engleză. :))
      Da, Hunger Games intră la YA. Credeam că ai citit-o anul trecut, aoleu, cum trece timpul! Și pe mine m-a prins, deși nu mă așteptam.
      Haha, nu aruncă nimeni cu roșii în tine! Eu încă nu m-am apucat de „Vânătorii de zmeie”, pe undeva mi-e teamă că nu se va ridica la nivelul așteptărilor, dar o voi citi odată și odată.

      Mă bucur că ți-a plăcut „Nimic de invidiat”! Și pe mine m-a lăsat cu dorința de a afla mai multe despre Coreea de Nord, așa că o să mă apuc în curând de „Drumul către libertate. Autobiografia unei refugiate din Coreea de Nord” scrisă de Yeonmi Park.

      Ștergere
    2. Aaaah.... eu retinusem ca Gone Girl a fost audio book, de aceea nu mai stiam care e a doua carte.
      Daa, si eu aveam impresia ca Hunger Games a fost in 2014 si am fost mirata sa vad ca a fost pe la inceputul lui 2015 (am stat cu My year in books de pe GR deschis cat am scris comentariul :D ).

      Sunt curioasa cum e Drumul catre libertate. Astept cu nerabdare recenzia (poate o fi in 2016 :P ).

      Sunt curioasa si cum ti se pare All the light we cannot see (nu prea m-a atras ce am citit despre ea, dar pare foarte populara pe GR - poate din cauza premiului Pulitzer...) si astept cu nerabdare al doilea episod din Pe urmele cartii, mai ales ca am citit si eu Calatorie in jurul casei mele (chiar ma gandeam, cand citeam cartea, ca ar trebui sa fac o plimbare sa o si vad in realitate).

      Ștergere
    3. Dap, ambele au fost audiobook. E drept că ”Sharp Objects” m-a captivat mai tare, a fost destul de hardcore.
      Haha, și eu am rămas mirată când am constatat că am citit unele cărți anul acesta, nu anul trecut. Cred că de vină e confuzia din primele săptămâni ale anului, care la final par foarte îndepărtate.
      Ha, o să citesc luna aceasta cartea nord-coreencei (oare am scris corect? :P), așa că am toate șansele să scriu despre ea în 2016. :))
      Poate mergem la primăvară să vedem casa Adinei Nanu, acum e un restaurant scump acolo, cred că nici de o cafea nu ne ajung banii. :))

      Deocamdată îmi place foarte mult ”All the light we cannot see”, are două povești paralele foarte interesante, una despre o fetiță oarbă care trăiește în Paris, cealaltă despre un băiat orfan din Germania, pasionat de tehnică și radiouri. Acțiunea se petrece pe fundalul ridicării la putere a lui Hitler și al invadării Franței. Am început-o într-o doară, mai mult de curiozitate, dar m-a prins imediat. Sunt tare curioasă cum evoluează povestea.

      Ștergere
    4. M-ai facut curioasa, daca zici ca te-a prins, e ceva :D
      Daaa... trece-ma pe lista pentru "pe urmele cartii".

      Ștergere
  3. Imi place topul tau. Si mie imi place statistica de pe goodreads,e foarte interesant sa vezi care este cea mai populară carte citita de tine sau cea mai putin populara. Ai citit foarte multe carti, felicitări .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că îți place. :D
      Da, și pe mine m-a entuziasmat statistica de pe Goodreads, arată mult mai bine decât cea din anii trecuți, plus că are câteva informații interesante.
      Mulțumesc! Eu nu-s foarte împăcată cu cât am citit anul acesta, dar măcar am devenit conștientă de faptul că ar trebui să mai tai din timpul petrecut pe internet (sau făcând curățenie, haha) și să-l folosesc pentru lectură. :)

      Ștergere
  4. faine topuri. :)
    eu speram să-l găsesc pe Meir Shalev pe locul 1, ay. :) e bine şi cu arginul, mno.
    voiam să te mai bat la cap să te ocupi de interviuri, unul în persoană şi unul pe mail... :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că sunt pe gustul domniei tale! :D
      E mare înghesuială pe locul I, a trebuit ca următoarele cinci titluri să ajungă pe locul II. :))
      Of, știu că am fost tare delăsătoare cu interviul... Trebuie să mă mobilizez/organizez neapărat, mai ales că vreau să fac și un articol „Pe urmele cărții” despre „Călătorie în jurul casei mele”. Ca să nu mai spun că într-o zi am găsit, din pură întâmplare, taman casa despre care e vorba în carte!

      Ștergere
    2. Eu ziceam de două interviuri, dar e drept că ăla pe mail nu chiar arde. :)
      Ce fain că ai găsit casa!

      Ștergere
    3. Shalev? :D Sau Dragoman? În ambele cazuri vreau să mai citesc măcar o carte înainte de a cuteza un interviu.
      Când vii prin București, mergem împreună să o vedem! De vizitat în interior va fi mai greu, exceptând cazul în care avem o mică avere prin buzunare pentru o cafea și un aperitiv. :)) Deși, obișnuită cum ești cu prețurile din Germania, s-ar putea să îți permiți! :D

      Ștergere
  5. arginul este un fel de argint mai nemulţumit cred. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Văzusem pe mobil doar comentariul tău cu „arginul” și chiar mă întrebam unde oi fi folosit acest cuvânt, că nu-mi aminteam! Deh, obișnuită cu corecturile tale... :D :D

      Ștergere
  6. Și eu am tot 66. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ha, ce nimereală! Sper să scrii și tu despre cărțile care ți-au plăcut - dacă vrei, bineînțeles. Eu una sunt curioasă. :)

      Ștergere
  7. Eu zic, Emi, daca oricum citesti mai mult pe langa lista, sa pui pe lista ce nu ai de gand sa citesti :)) Interesanta statistica :) M-ai inspirat si pe mine sa ma gandesc la anul care a trecut si a iesit cam asa: 50 de carti citite (o crestere dubla fata de 2014 :) ); dintre ele, primele in topul preferintelor sunt: Nemurirea - Milan Kundera, Fărâme de viață - Zeruya Shalev, Stoner - John Williams, Cimitirul de piane - Jose Luis Peixoto, Viața unui bărbat necunoscut - Andrei Makine, Femeile lui Lazăr - Marina Stepnova, Îndrăgostirile - Javier Marias, Efect pervers - Petronela Rotar, Spre far - Virginia Woolf, Privind în soare - Julian Barnes, Între cer și pământ - Jon Kalman Stefansson, Simfonie în alb - Adriana Lisboa, Călăul dragostei - Yalom Irvin. Mă opresc aici ca sunt în stare sa le pun aproape pe toate! Pentru noul an nu mi-am propus sa citesc neaparat mai multe carti decat in 2015, dar vreau sa ma provoc si sa citesc macar una în engleza, sa-mi pice pe mana mai multi autori necunoscuti, dar faini si sa-mi extind aria de citire și în alte zone :) Si astept recenziile tale, multe-putine, nu conteaza, important e sa fie pentru ca sunt o incantare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Haha, cred că-mi va fi foarte greu să fac o asemenea listă, pentru că ar trebui să mă documentez vizavi de cărțile pe care nu vreau să le citesc. În afară de 2-3 titluri, altele nu cunosc. :)) Cu cele pe care vreau să le citesc e mai ușor, le am deja în bibliotecă, în mare parte. :))

      Oau, chiar ai citit mult în 2015! Felicitări! :D
      Anul acesta trebuie neapărat să citesc ceva de Zeruya Shalev, am amânat-o prea mult timp! Idem pentru Virginia Woolf. Poate reiau și „Cimitirul de piane”, sper să nimeresc o stare mai potrivită de data aceasta (sau mai bine citesc „Nici o privire”, ziceai că s-ar putea să rezonez mai bine cu ea). Mă bucur tare mult că ți-au plăcut „Stoner”, „Femeile lui Lazăr” și „Între cer și pământ”! Eu de-abia aștept să citesc „Îndrăgostirile” de Javier Marias. :D

      Mult spor la citit anul acesta și un strop de curaj pentru lecturile în engleză! Sper să găsești acei autori faini și necunoscuți, iar când îi descoperi, să-mi dai și mie de veste. :)

      Ștergere
  8. am tot zis ca-mi pregatesc un top, special pt aceasta ocazie.
    cum nu pot sa aleg si nici sa ma adun, pot sa spun doar atat: cartea mea preferata din 2015 este "profetii din fiordul vesniciei" de kim leine. este perfecta, din punctul meu de vedere.
    la dezamagiri este "nostalgia", mi-a depasit capacitatile intelectuale. pot, insa, sa inteleg de ce a placut si place atator oameni, doar ca nu s-a lipit de mine.
    iar filmul din 2015 pe care-l recomand cu caldura este "the end of the tour", despre scriitorul american david foster wallace. ca sa ramanem in zona literara :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hihi, după ce te aduni și dacă mai ai chef de așa ceva, aștept cu mare interes topul tău, sau măcar o listă cu cărțile care ți-au plăcut cel mai mult în 2015. Sunt mereu curioasă ce mai recomanzi, pentru că alegi niște cărți foarte bune (nu contează că nu ne-am potrivit la „Lupta mea” :P).
      Oai, n-am reușit să citesc „Profeţii din Fiordul Veşniciei” anul trecut, însă lunile acestea sigur o citesc. Nu știu dacă seamănă cu „Între cer şi pământ”, „Vulpea albastră” sau romanele lui Halldór Laxness, dar eu deja am proiectat asupra ei atmosfera acestor romane.
      Ei, nu-i bai dacă nu ți-a plăcut „Nostalgia”, poate că nu ai rezonat cu onirismul și fantasticul lui Cărtărescu.
      Mersi pentru recomandare, nu știam că există un film (documentar?) despre David Foster Wallace. Încă n-am citit nimic de el, recunosc că nici nu sunt foarte atrasă de cărțile lui, dar am aflat câte ceva despre viața lui.

      Ștergere
    2. promit sa ma adun ;)
      nu, filmul nu este documentar, este bazat de fapt pe cartea jurnalistului david lipsky, care a petrecut cateva zile cu wallace la sfarsitul turneului lui de promovare a cartii "infinite jest". nu are actiune, e doar un film despre doi oameni si conversatia lor, suna thrilling, nu? :))
      ce mi-a placut este ideea asta de cautare, de a afla cine esti si ce simti de fapt in legatura cu ce ti se intampla. e un film linistit si frumos... si chiar emotionant :)

      Ștergere
    3. De-abia aștept! :D
      Aham, interesant, mulțumesc că ai revenit cu detalii. Acum vreau să văd și eu filmul. :)

      Ștergere
    4. gata, m-am adunat!
      dupa primele trei pozitii, titlurile pot fi schimbate intre ele, le-am trecut in functie de cat de repede mi le-am amintit :)):
      1. profetii din fiordul vesniciei de kim leine
      2. o dimineata la vanatoare de ligia ruscu (trebuie sa mentionez, e o carte inceputa duminica dupa-amiaza pe la 6, pentru care m-am trezit dupa 5 ore de somn, pe la 5 dimineata s-o continui, asa de tare mi s-a parut)
      3. lupta mea.cartea intai de karl ove knausgaard
      4. prietena mea geniala de elena ferrante
      5. povestiri din mala strana de jan neruda
      6. femeile lui lazar de marina stepnova
      7. purificare de sofi oksanen
      8. ciocarlia de dezso kostolaniy
      9. maestrul si margareta de mihail bulgakov (trebuie revitita, clar)
      10. medeea si copiii ei de ludmila ulitkaia

      mentiuni :D
      felii de lamaie de anca vieru
      scrisorar de mihail siskin
      vulpea albastra de sjon
      rugul de giorgy dragoman
      vreme ciudata la tokio de hiromi kawakami
      final de fernanda torres

      nu am numarat, dar simt ca am citit putintel anul asta...

      Ștergere
    5. Ha, grozav, ce mă bucur! :D
      Uite, deja m-ai făcut să îmi doresc (foarte mult) „O dimineață la vânătoare”, de care nu am auzit până acum. Am citit un pic despre carte, premisa pare foarte interesantă, dar mai mult cântărește recomandarea ta. :D
      Hmm, n-am mai reușit să citesc „Povestiri din Mala Strana”, dar e pe lista scurtă și mi-am propus să nu treacă anul fără să văd despre ce este vorba. Și „Purificare” e pe listă (cea medie, ha), dar deocamdată nu m-am încumetat să o încep. Încă trăiesc cu impresia (eronată?) că nu pot citi cărți mai dure (sau care mi se par dure).
      M-ai făcut curioasă în legătură cu „Felii de lămâie” - am tot auzit de carte, dar încă nu m-am hotărât să o citesc. Adevărul e că am un teanc zdravăn de literatură românească, care nu prea scade deloc. Sper să dovedesc o parte din el în următoarele 12 luni.
      Îți doresc să citești mai mult anul acesta (deși, în final, calitatea e cea care contează) și să descoperi tot felul de cărți faine, pe care să mi le recomanzi și mie, evident! :))

      Ștergere
    6. "purificare" nu e chiar atat de dura, in conditiile in care povestea nu e doar estoniana, ci specifica tarilor din fostul bloc comunist. dar e o carte buna tare ;)
      ce mi-a placut la "o dimineata la vanatoare" este descrierea perioadei istorice si faptul ca personajul care conduce actiunea e o femeie :D
      pot deja sa recomand o carte pentru copii (dar si pentru oameni mari) care m-a topit "micul rege decembrie" de axel hacke. a aparut la pandora m (adica la editura trei) si este delicioasa. am adormit fericita gandindu-ma la regele decembrie, care este mic cat degetul aratator :))

      Ștergere
    7. Te cred că e o carte bună, o voi citi și eu la un moment dat. Oricum, nu cred că va fi mai cruntă decât „Dezastrul de la Cernobîl”, pe care tocmai am cumpărat-o. Am citit următoarele rânduri și am simțit că amețesc: Pompierii și soldații au fost trimiși să oprească radiațiile cu lopata și roaba. Eroismul acestor oameni a salvat milioane de alte vieţi din Europa şi din întreaga lume. Fără echipament special, lichidatorii au izolat reactorul şi sursa de radiaţii. Vor plăti într-un chip cumplit.
      Probabil că după ce voi citi cartea asta voi avea nevoie de o poveste-balsam precum cea a Micului Rege Decembrie. Hmm, nu știam de ea, dar să știi că o voi căuta!

      Ștergere
  9. Mai bine lasi Cimitirul de piane si incepi Nici o privire, o sa rezonezi mai bine cu ea :) Am vazut si eu filmul The end of the tour, foarte frumos :) (nu este documentar http://www.imdb.com/title/tt3416744/)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, așa am să fac, și sper să îmi placă mai mult „Nici o privire”. Oricum, după aceea aș vrea să reiau și „Cimitirul de piane”, parcă nu aș lăsa cartea neterminată. :)
      Nu mă miră faptul că ai văzut deja filmul. :)) L-am trecut în watchlist.

      Ștergere
  10. Topul tău conține un valoros portofoliu de lectură, numărul este de apreciat dar și calitatea, motiv pentru care ai atâtea cărți la egalitate pe primele trei locuri. Având mai puține, mie mi-a fost mai ușor să le departajez. Anul acesta l-am descoperit pe Mo Yan (în prezent citesc a treia carte de el, sper să nu fie considerat o fixație deja). am de gând să mai o repet o experiență cu Ulițkaia, m-ai inspirat cu ”Medeea și copii ei”. Felicitări! Te admir pentru stilul elaborat al recenziilor și pentru ideea ”Pe urmele cărților”, mult succes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În sfârșit, cineva care mă înțelege! :)) Îți mulțumesc, Antoaneta, pentru acest lucru și pentru cuvintele tale frumoase.
      De obicei încerc să aleg cât mai bine cărțile pe care le citesc, iar anul acesta am de gând să fiu și mai riguroasă - adică să citesc mai puțin ce este la modă sau ce mi se vâră sub nas și mai mult ceea ce îmi doresc eu. Deși nu s-ar zice, dacă ne luăm după cartea cu care am început anul, foarte la modă în afară. :))
      Haha, dar ce e rău în a avea o fixație literară? Din contră, mi se pare nemaipomenit că ai găsit un autor care îți place atât de mult. Te felicit pentru curaj, cărțile lui sunt destul de dure și elaborate - eu una am renunțat momentan la „Baladele usturoiului”, dar cu siguranță voi reveni la Mo Yan.
      Cât despre Ulițkaia, sper să fie pe gustul tău „Medeea și copii ei”.
      Spor la citit, îți doresc un an plin de lecturi foarte bune!

      Ștergere
  11. Ah, ce ma enerva si pe mine ca prin noiembrie eram cu vre-o 10 carti in urma. Dar... m-am mai apucat de cateva carti destul de scurte (sub 100 de pagini pe Kindle) asa ca am reusit cu chiu cu vai sa imi termin challenge-ul.
    Oricum... 66 de carti e un numar admirabil. Demonstreaza ca "you have a life" :P

    Ce mi-a placut si mie statistica vizuala de pe GR. Vad ca la tine lipseste scorul mediu. Ai stres tu partea aceea... sau nu iti arata?
    La mine a iesit ceva de genul 3.1/5... ceea ce m-a cam deprimat. Trebuie sa ma apuc de carti mai "serioase". Cele pe care le citesc nu ma mai "dau pe spate". Pe de alta parte, cand e sa ma apuc de acele carti serioase... imi pierd cheful. Sigur imi voi nota cateva titluri din lista de mai sus.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Haha, nu m-ar deranja ca viața asta să cuprindă măcar două ore de citit pe zi, dar uneori trec zile în șir fără să citesc nimic. Așa am rămas la 66 de cărți. :D
      Mă gândisem și eu să citesc numai cărți scurte până la finalul anului, măcar pentru a micșora diferența, dar până la urmă am renunțat, pentru că ar fi ieșit un talmeș-balmeș și nici n-aș fi avut când să scriu despre toate. Nu m-am învățat minte și am pus tot 82 la challenge, doar ca să am de ce să mă plâng la finalul anului. :))
      Lipsește scorul mediu pentru că n-a mai avut loc în machetă. :)) Am asamblat poza în Photoshop din screenshots decupate, așa că nici ordinea nu-i la fel ca în statistica de pe Gr. Scorul mediu a fost 4, ceea ce mie mi se pare cam mult. :)) Cred că puteam da unor cărți trei stele în loc de patru, adică să rotunjesc în jos, nu în sus. Anul ăsta voi încerca să fiu mai zgârcită cu notările. :D
      N-ar fi rău să încerci și cărți mai „serioase”, dacă celelalte nu te mai mulțumesc. Dacă insiști, o să vină și cheful. :)) S-ar putea să-ți placă Prietena mea genială, Femeile lui Lazăr, Plopii din Berlin, Mal di pietre, poate chiar Adevărata viață a lui Sebastian Knight și Evadarea imposibilă. The Handmaid's Tale presupun că ai citit.

      Ștergere
    2. Mi s-a parut mie ca arata un pic diferit screenshotul. :P
      Eu tot la 50 am ramas, pentru ca incep si eu sa vad ca un numar mai mare pare extrem de neverosimil.

      Spre rusinea mea nu am citit nici una din cartile mentionate de tine, asa ca le si pun la to-read. Am vrut sa ma apuc de "The Handmaid's Tale", dar nu am gasit-o decat de cumparat... si cand vine vorba de dat bani, incep sa ma zgarcesc. Nu de alta, dar asa am ajuns sa imi umplu biblioteca cu o gramada de chicklit-uri pe care pana la urma nici nu le-am citit.

      Ștergere
    3. Da, am rearanjat părțile componente ca să arate cât mai simetric. :))
      A, dar nu e nicio rușine că n-ai citit cărțile respective, poți începe chiar acum cu una dintre ele. :D Sper să fie cât mai multe pe gustul tău - dacă nu, mai încercăm cu altele. :))
      Ha, eu zic să scoți la vânzare colecția de chicklit și cu banii obținuți să iei alte cărți. :D Problema e să-ți dai seama ce anume, căci am impresia că te găsești într-o perioadă de tranziție între genurile literare. :))

      Ștergere
    4. Am incercat sa le vand la ceva anticariate, si cartile chiar erau in stare foarte buna... dar nu le-au vrut. Mi s-a spus ca au sursele lor proprii, si nu iau de la altii. Asta inainte sa discut despre pret. :(

      Ștergere
    5. Hmm, aiurea. Le-ai putea pune pe Olx sau Ocazii, dar mai e și varianta cu schimbul de cărți (era un grup pe Facebook, deși auzisem că s-a închis). Ar mai fi și site-ul ăsta: www.booksharing.ro

      Ștergere
    6. Vera, eu sunt inscrisa pe niste grupuri pe Facebook (Schimb de carti, ceva de genul se cheama) si acolo se si vand cartile. Am vazut ca sunt si persoane interesate de chiclit.

      Ștergere
    7. Roxie: merci tare mult de info. Imi voi incerca norocul acolo, atunci. :)

      Ștergere

Un produs Blogger.