Planuri de lectură (modeste) pentru 2017

miercuri, 18 ianuarie 2017

Cărți de citit în 2017 2018 Planuri de lectură
Cărțile pe care mi-am propus să le citesc în 2017

Inițial, m-am gândit ca anul acesta să nu-mi mai fac planuri de lectură, având în vedere că nu prea m-am ținut nici de cele din 2015 și 2016, dar, pe de altă parte, nimeni nu poate tăgădui plăcerea de a face planuri și liste, care, la început de an, când zilele se întind promițătoare înainte, par foarte ușor de realizat. Mi-am dat seama că asta a fost probabil greșeala, faptul că mi-am propus să citesc prea mult, pentru ca apoi să mă abat de la intențiile mele, atrasă de noile apariții sau de alte cărți ivite pe nepusă masă, căci nu sunt nici pe departe acea persoană riguroasă, care-și urmează drumul cu încăpățânare și ochelari de cal, imună la tentațiile livrești.

De data aceasta, m-am hotărât să-mi fac niște planuri de lectură mult mai modeste: am ales din bibliotecă doar 24 de cărți, pe care, cum-necum, e musai să le citesc până la finalul anului. Restul lecturilor, câte or fi, sunt la liberă alegere, dar cele 24 sunt, ca să zic așa, „obligatorii”. Dacă reușesc, mă declar mulțumită și repet figura și anul următor. Dar ce zic eu, trebuie să reușesc! Având în vedere că anul trecut am citit 60 de cărți, și mai jos de atât sper să nu ajung, planurile de anul acesta chiar par realizabile, mai ales dacă mă ambiționez un pic.

Deocamdată, am început bine anul, cu un roman în limba franceză (Chanson douce, de Leïla Slimani) și două cărți de pe listele din anii trecuți (Manuscrisul găsit la Saragosa, de Jan Potocki, și Frumoasa doamnă Seidenman, de Andrzej Szczypiorski). Mă pregătesc să încep și un roman recomandat în repetate rânduri de Gabriel, pe care l-am tot amânat: O zi mai lungă decât veacul, de Cinghiz Aitmatov. 

Dacă-mi mai doresc ceva anul acesta, ar fi să ajung la câțiva dintre scriitorii pe care nu i-am citit până acum: Steinbeck, Faulkner, Joyce, Gogol, Cehov, Virginia Woolf, Italo Calvino, Ernesto Sabato, Philip Roth, Zeruya Shalev, Antonio Muñoz Molina, David Grossman, Antonio Tabucchi, Toni Morrison, Salman Rushdie, plus alții, că mai sunt destui. Iar dacă reușesc să citesc mai des cărți în limba franceză, ar fi grozav.

Cărțile pe care mi-am propus să le citesc în 2017 sunt în fotografia de mai sus, dar le trec și sub formă de listă, pentru a putea bifa 
ce am citit:


LITERATURĂ STRĂINĂ
 (cu excepția lui Nabokov și a lui Hesse, n-am citit nimic de acești autori; am uitat să adaug o carte de Faulkner)

  • Portret al artistului la tinerețe, de James Joyce
  • Condiția umană, de André Malraux
  • Narcis și Gură-de-Aur, de Herman Hesse 
  • Valurile, de Virginia Woolf (citită)
  • Tunelul, de Ernesto Sabato
  • Vorbește, memorie, de Vladimir Nabokov
  • Norocul lui Omensetter, de William H. Gass
  • Dervișul și moartea, de Meša Selimović
  • Domnii Golovliov, de M.E. Saltîkov-Șcedrin
  • Cartea de gramatică interioară, de David Grossman
  • Iarna vrajbei noastre, de John Steinbeck
  • Sefarad, de Antonio Muñoz Molina 

LITERATURĂ ROMÂNĂ (sper să citesc în continuare mai multă literatură autohtonă, așa că am pus minim 12 cărți pe listă)

  • Medgidia, orașul de apoi, de Cristian Teodorescu
  • Tache de catifea, de Ștefan Agopian
  • Dimineață pierdută, de Gabriela Adameșteanu
  • Călătorie într-un picior, de Herta Müller (doar pe ½ lit. română)
  • Cei trei copii-Mozart, de Alexandru Ecovoiu
  • Inimi cicatrizate, de M. Blecher
  • Cronica Stăicului, de Sarmiza Cretzianu
  • Interior zero, de Lavinia Braniște
  • Dincolo de ferestre, de Irina Georgescu Groza (citită)
  • Rubato, de Răzvan Petrescu
  • Sindromul de panică în Orașul Luminilor, de Matei Vișniec
  • Disco Titanic, de Radu Pavel Gheo

Bineînțeles, noile apariții vor fi în continuare tentante, sper doar să le aleg cu mai multă grijă, pentru a-mi investi timpul în lecturi pe gustul meu. De exemplu, nu mă atrag cu adevărat Scurtă istorie a șapte crime, de Marlon James, nici O viață măruntă, de Hanya Yanagihara, în schimb sunt altele care îmi stârnesc interesul:

► Cărți ale unor autori care-mi plac foarte mult: Refuz, de Per Petterson ★ Firmanul orb, de Ismail Kadare ★ Inima omului, de Jon Kalman Stefansson ★ Zgomotul timpului, de Julian Barnes ★ Povestea copilului pierdut, de Elena Ferrante

► Noutăți care mă atrag: The Sellout, de Paul Beatty ★ Durerea este o făptură înaripată, de Max Porter ★ Eileen, de Ottessa Moshfegh ★ Cartea năsoaselor, de Alexandra Rusu (citită) ★ revista iocan

► Cărți pe care le aveam deja în listele de pe Goodreads, și mă bucur că s-au tradus (sau se vor traduce) și la noi: Metro 2033, de Dmitri Gluhovski (citită) ★ Angela's Ashes, de Frank McCourt ★ The Book of Strange New Things, de Michel Faber ★ Luminătorii, de Eleanor Catton


***

Cărți de citit în 2018 Planuri de lectură Cărți recomandate
Recomandări de la alți cititori

De-a lungul timpului, am strâns și câteva recomandări de la prietenii blogosferici și cei din viața reală. Pe unele le-am cumpărat între timp, celelalte sunt pe lista de dorințe. Pe câteva le aveam deja în biblioteca fizică sau electronică, dar de la ei a venit impulsul de a le citi mai repede decât mi-am propus. Evident, nu am cum să ajung la toate prea curând, dar m-am gândit să le trec aici, poate vă inspirați și voi din această listă – lungă cât o zi de post, e drept.

► Povestiri din Malá Strana, de Jan Neruda (citită) ★ MJC, de Ion Iovan ★ Defalcare, de Lydia Davis ★ Amorul conjugal, de Alberto Moravia ★ Cehov și Turgheniev ★ Călătorie de nuntă, de Patrick Modiano (Cătălina)

► Insula altuia, de Jacques Perry (Luana P.)

► Îngropat de viu, de Sadegh Hedayat ★ Fărâme de viață, de Zeruya Shalev ★ Până la capătul pământului, de David Grossman ★ O poveste, de Alessandro Baricco ★ În livadă, rândunicile, de Peter Hobbs ★ Viața unui bărbat necunoscut, de Andrei Makine ★ Frați pe jumătate, de Lars Saabye Christensen (Alina B.)

► Hermann Broch (Vrăjirea ⋆ Somnambulii ⋆ Moartea lui Vergiliu) ★ Provizoriu, Sud, de Constantin Stan ★ Estetica morții, de Mircea Ciobanu ★ Patru plus patru plus ceilalți patru, de Dan Giosu ★ Saludos, de Alexandru Ecovoiu ★ Ceai în Sahara, de Paul Bowles (Adrian)

► Visul crestelor albe, de Viktor Astafiev (Adrian & Alexandru M.)

► Obosit de viață, obosit de moarte, de Mo Yan (citită) ★ Noaptea de sânziene, de Mircea Eliade (Alexandru M.)

► Rătăcirile fetei nesăbuite, de Mario Vargas Llosa ★ Cele mai frumoase povestiri, de Dino Buzzati ★ Dimineață pierdută, de Gabriela Adameșteanu ★ Cruciada copiilor, de Florina Ilis (Camelia)

► Un gest de iubire, de James Meek (Camelia & Gabriel)

► O zi mai lungă decât veacul, de Cinghiz Aitmatov (citită) ★ Arta bucătăriei sovietice, de Anya von Bremzen ★ Eram singur și fericit, de Paweł Huelle (citită) ★ Jurnalul unui bătrân nebun, de Jun'ichirō Tanizaki (Gabriel)

► Deșertul tătarilor, de Dino Buzzati (citită) (Gabriel & Andreea Toma)

► Alexis Zorba, de Nikos Kazantzakis ★ Cărarea pierdută, de Alain-Fournier ★ Pascal desenează corăbii, de Radu Niciporuc ★ Menajerele soacrei mele, de Lili Craciun ★ Salutări lui Troțki, de Dumitru Crudu ★ Ghețarul, de Șerban Tomșa (Andreea Toma)

► Solenoid, de Mircea Cărtărescu ★ Opere IV: Supraviețuirile: 1. Rămășițele mic-burgheze. 2. Armata mea de cavalerie, de Radu Cosașu ★ Opere I: Aventuri într-o curte interioară. Efectul de ecou controlat, de Mircea Nedelciu ★ cu dricul pe contrasens, de Octavian Perpelea ★ Familia Popescu. Opere I, de Cristian Popescu ★ Cine adoarme ultimul, de Bogdan Popescu (Radu)

► Levantul, de Mircea Cărtărescu (Stela & Radu)

► O vară mișto, de Wolfgang Herrndorf (Recenzii Teatrale)

► Magda Szabó (Spuneți-i Zsόfiei ⋆ Căprioara. Pomana porcului) ★ Insula lui Artur, de Elsa Morante (Eugenia)

► În noaptea timpului, de Antonio Muñoz Molina ★ Inocenții, de Ioana Pârvulescu (citită) (Maria Roxana)

► Spre văi de jad și sălbăție, de Veronica D. Niculescu (Laura & Cristina B. & Maria Roxana)

► O vară ce nu mai apune, de Radu Sergiu Ruba ★ Zeflemeaua, de Tudor Brătescu ★ Moartea lui Siegfried, de Octavian Soviany ★ Strada, de Adrian Chivu ★ Fețele tăcerii, de Augustin Buzura ★ Uimitoarea istorie a lui Sabbatai Mesia, de Andrei Cornea ★ Până la ultima consecință, de Nicolae Tic ★ Erou fără voie, de Petru Cimpoeșu (Anca M.) 

► The Unamericans, de Molly Antopol ★ câteva cărți grafice (Through the Woods, de Emily Carroll (citită) ⋆ Can't We Talk about Something More Pleasant?, de Roz Chast) ★ Etgar Keret (Kneller's Happy Campers ⋆ The Seven Good Years) (Vio)

► À l'ami qui ne m'a pas sauvé la vie, de Hervé Guibert (Vio & Dragoș)

► Ochi de pisică, de Margaret Atwood ★ Mâna stângă a întunericului, de Ursula K. Le Guin ★ seria Canopus in Argos, de Doris Lessing (leguma)

► J.M.G. Le Clézio (La Quarantaine ⋆ Printemps et autres saisons) ★ Gilbert Sinoué (L'Égyptienne ⋆ La Fille du Nil) ★ The Apprenticeship of Duddy Kravitz, de Mordecai Richler (Cora)

► Revenge: Stories, de Yōko Ogawa (citită) ★ The Luminaries, de Eleanor Catton ★ Patimă și desfătare, de Constanța Vintilă-Ghițulescu ★ Singur printre mârlani, de Florin Bican ★ Walk the Blue Fields, de Claire Keegan ★ Beautiful Ruins, de Jess Walters (roșu vertical)

► Cexina Catapuxina, de Matei Florian (ionuca & roșu vertical)

► Metro 2033, de Dmitri Gluhovski (citită) ★ Ding visează, de Yan Lianke ★ Durabila iubire ⋆ Legea copiilor, de Ian McEwan ★ Poate Estera: povestiri, de Katja Petrowskaja (Răzvan)

► The Grandmothers, Doris Lessing ★ Posibilitatea unei insule, de Michel Houellebecq ★ The Plot Against America, de Philip Roth ★ Arhipelagul Gulag, de Alexandr Soljenițîn (Stela)

► Our Souls at Night, de Ken Harouf ★ Purity, de Jonathan Franzen ★ Ultima țigară a lui Fondane, de Cătălin Mihuleac ★ Grief Is the Thing with Feathers, de Max Porter (Mihaela)

► Memoriile lui Hadrian, de Marguerite Yourcenar (Laura & Mihaela)

► Fantoma din moară, de Doina Ruști ★ Soldații. Poveste din Ferentari, de Adrian Șchiop (Aniela)

► În jurul soarelui, de Paula McLain ★ Fiica groparului, de Joyce Carol Oates ★ orice de Isabel Allende (Iulia)

► Jonathan Strange & Mr. Norrell, de Susanna Clarke (K.J. Mecklenfeld)

► Marea, de John Banville ★ La porțile moscheii, de Kader Abdolah (Cristina Drăgulin)

► Trecutul e întotdeauna cu un pas înaintea ta, de Ciprian Măceșaru (Costi Piștea & Jovi)

► Floarea de menghină ⋆ Gravitație, de Svetlana Cârstean (Sorana)

► Lanark, de Alasdair Gray ★ Thomas Wolfe (Privește, înger, către casă ⋆ De la moarte până-n zori) ★ Tăcere, de Shusaku Endo (Bogdan-Alexandru Stănescu)

► Imperium, de Christian Kracht ★ Sankea, de Zahar Prilepin (Vasile Ernu)

► Sarmiza Cretzianu (Cronica Stăicului ⋆ De pe Valea Motrului. Povești cu boieri, panduri și mirese codane) ★ Ucenicul arhitectului, de Elif Shafak (Simona Antonescu)

► Railtracks, de John Berger și Anne Michaels ★ Palinuro of Mexico, de Fernando del Paso ★ Missing Soluch, de Mahmoud Dowlatabadi ★ Piatră peste piatră, de Wieslaw Mysliwski ★ Uppsala Woods, de Álvaro Colomer ★ La Bâtarde, de Violette Leduc ★ In the Communist Mirror: Journeys in Eastern Europe, de Lesley Chamberlain ★ Seiobo There Below, de László Krasznahorkai (Declan)

► The Faraway Nearby, de Rebecca Solnit ★ A Sorrow Beyond Dreams, de Peter Handke ★ Jayber Crow, de Wendell Berry ★ The Blue Guitar, de John Banville ★ The Song of the Lark, de Willa Cather ★ Strange Cowboy: Lincoln Dahl Turns Five, de Sam Michel ★ The Children's Book, de A.S. Byatt (Dolors)


*** 

Mai sunt câteva cărți care-mi apasă pe conștiință ca un bolovan – deși îmi doresc foarte mult să le citesc, fac cumva și le neglijez în fiecare an. Multe dintre ele sunt cărți mai puțin cunoscute, care par să ascundă povești foarte interesante. Le-am făcut și lor o poză, dar cel mai probabil vor intra la planurile de lectură din anii următori, căci acum trebuie să mă ocup de cele 24. :)

Cărți mai puțin cunoscute de citit în 2018
Cărți mai puțin cunoscute la care sper să ajung odată și-odată

P.S.: Pozele pot fi văzute la dimensiune mai mare dacă le deschideți într-o fereastră separată (sper că am remediat problema). 

28 de comentarii

  1. La mine nu merge să deschid pozele, dar mi-am mijit ochii încercând să deslușesc titlurile, unele fiindu-mi cunoscute, altele nu. Mă bucur mult că te-am ispitit cu atâtea cărți. :) Privind în ansamblu fotografiile și minunatele cărți mă-ncearcă un sentiment ce pendulează între extaz și mustrări de conștiință (ah, și o rugă interioară pentru mai mult timp de citit, încât să pot cuprinde cât mai multe cărți). O parte din cărțile prezentate de tine se regăsesc și în planurile mele pe termen nedefinit (adică dacă s-ar putea, acel termen ar fi vreo lună, hai două, dar realistă încercând să fiu m-aș bucura să le citesc până ce voi trece într-o altă etapă a vieții, cu alte gusturi și alte interese de lectură :) )

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am rezolvat între timp problema, mulțumesc pentru atenționare, Andreea! (Și ție-ți mulțumesc, Vio, dacă citești. :D) Nu știu ce s-a întâmplat, căci pozele erau mari, dar numai prima se deschidea la dimensiune mare, restul parcă erau blocate. Am făcut câteva teste și până la urmă le-am încărcat din nou, acum se pot deschide. Îmi pare rău că te-ai chinuit să deslușești titlurile. :( De acum încolo o să fiu atentă când mai pun poze de genul acesta, nu-mi imaginam că o să-mi joace feste blogspot-ul.
      Ha, îți înțeleg entuziasmul, în cazul meu e împletit cu angoasa, pentru că aș vrea să încep în același timp toate cărțile de pe listă, ca să ajung odată la ele. :)) Chiar îi spuneam unei prietene că, dacă reușesc să citesc toate cărțile din ultima poză, o să mă simt eliberată. :))

      Ștergere
  2. Ce de carti interesante si ce putin timp!Cateva carti din lista ta fac parte si din planul meu de lectura pentru anul curent. Din pacate eu nu sunt organizata ca tine si nu am o lista cu lecturile pe care vreau sa le citesc. Dar mi-am propus un plan curajos, sa atac cateva din lecturile voluminoase pe care le-am evitat in trecut. Iti urez un an fericit si lung sa cuprinda timp pentru relaxare si lectura! :) Eugenia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă ești acea Eugenia cu „Insula lui Artur”, îți mulțumesc încă o dată pentru recomandări! :D
      Nici eu nu sunt foarte organizată, să știi (poate doar când fac listele, haha). Încerc totuși să petrec mai puțin timp cu activitățile care nu mi se par importante și, în felul ăsta, reușesc să mai obțin timp pentru lectură.
      Felicitări că ți-ai făcut curaj pentru cărțile voluminoase, sper să te ții de plan și să reușești să citești câteva anul acesta! Eu mă bucur că am scăpat aproape complet de teama față de cărțile mari, dar a durat ceva până m-am vindecat. :))

      Ștergere
    2. Eu sunt :), din pacate am intampinat dificultati cu contul de google, de aceea am postat comentariul anonim. Cu placere! Incerc sa citesc mai mult si sa petrec timp cu vizionatul filmelor mai putin. Cam greu pentru ca sunt o cinefila si pasionata de lectura, doua pasiuni cu care incerc sa imi satisfac foamea de cultura. :)

      Ștergere
    3. Îmi pare rău că ai întâmpinat probleme... Însă mă bucur că ai reușit să lași un comentariu până la urmă. :)
      Ah, te înțeleg vizavi de filme, eu am cam renunțat la ele în favoarea cărților, deși nici așa nu reușesc să citesc foarte mult. Mai merg din când în când la cinema, dar am rămas tare în urmă cu noutățile. La seriale am renunțat complet, mi-ar ocupa prea mult timp. :)

      Ștergere
  3. Ema, mie mi-a plăcut mult Canopus în Argos, dar nu țin neapărat să fac prozelitism căci, totuși, sînt cinci cărți. :) Pentru a începe cu Doris Lessing mă alătur Stelei și-ți recomand The Grandmothers.

    Și Memoriile lui Hadrian, dada. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ok, rămân la Bunici, în cazul ăsta, poate găsesc cartea în engleză (la noi nu e tradusă, din câte știu), căci mi se pare cam ciudat să o citesc în franceză. Ha, am căutat acum în arhiva bibliotecii să văd dacă nu cumva există o ediție veche a Bunicilor (nu există) și am descoperit că taman „The making of the representative for planet 8” este disponibilă pentru împrumut - ce coincidență! :D Nu-mi explic cum de a ajuns cartea asta la bibliotecă, mai ales că celelalte volume din serie nu există în arhivă. :))
      Dap, și Memoriile lui Hadrian - am trecut cartea pe lista de împrumut de la biblio. :)

      Ștergere
    2. Hihi, ce chestie! Poate e un semn de la univers. :D

      Ștergere
    3. Haha, iar un semn suplimentar (doamne, ce de coincidențe!) este faptul că am găsit la anticariat „Re: Colonised Planet 5, Shikasta”, primul volum din serie. :D

      Ștergere
  4. Alexandru Munteanu18 ianuarie 2017 la 21:54

    Ma bucur ca in teancurile din poza se regasesc autori precum Canetti, Broch si Asturias. Cel putin in privinta cartii lui Broch, "Vrajirea", m'ai facut foarte curios si voi cauta mai multe detalii, mai ales datorita faptului ca nu am auzit de aceasta carte, iar pe Broch il stiu din "Moartea lui Virgiliu" ca un Hesse mai putin cunoscut, dar cu o inteligenta superioara acestuia din urma. Scriitura lui Canetti in schimb, m'a fascinat cand am intrat in mrejele ei, iar "Orbirea" este in conceptia mea, unul dintre cele mai bune romane din secolul trecut. Totusi, mi'e teama ca, odata incepute "Moartea lui Virgiliu" si "Orbirea" vor deveni poveri, cel putin in primele doua sute de pagini (asa au fost si pentru mine), dar ulterior pot deveni biblii in care iti regasesti statutul de "supa chimica" in cosmos. Ca tot suntem la aceasta categorie a modernismului, as vrea sa'ti aduc in atentie doi autori de aceeasi speta cu cei mentionati mai devreme: Musil cu "Omul fara insusiri" si Mulisch cu "Atentatul". Si ca sa inchei cu modernismul, tare as fi curios cum ar suna o recenzie facuta de tine la Ulise, nu este o carte atat de complicata pe cat pare sau lasa unii sa se inteleaga, dar observ ca este un motiv de mandrie printre cititori (Am asistat la o conversatie intre un cititor infocat si unul amator cu o experienta limitata intr-ale literaturii, iar la un moment dat, mezinul ii pomeneste de Ulise si despre modul in care a analizat pagina cu pagina, cu foaie si pix alaturi fiecare expresie din opera, vreme de jumatate de an. Nu am putut sa nu zambesc cand pe fata avidului cititor s'a instalat o schimonosire, dar si un respect profund). Consider asta o naivitate; "Auzi frate, pun pariu ca nu stii cine e Stephen Dedalus si ce intelectual de Joyce asta!" vorbind cu coji de seminte printre dinti - obligatoriu negre. Asa imi imaginez trendul asta de dupa 2010 incoace, de cand s-a mai pus si romanul pe citit cate un Coelho...si uite unde am ajuns cu comentariul asta plecat de la Broch si Canetti.
    "Manuscrisul gasit la Saragosa" imi pare interesant din prima poza, m'am interesat despre ea, o voi comanda si voi astepta o recenzie din partea ta, daca se merita s'o citesc curand sau daca nu'si merita atentia!
    Ce mai, spor la citit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vrajirea se mai gaseste de vinzare la Grupul Editorial Corint pe site, unde gasesti si o descriere.

      Ema, te rog o modificare la recomandarile facute de mine: Constantin Stan este doar cu "Provizoriu, Sud", "Estetica mortii" este a lui Mircea Ciobanu (pictorul).

      Ștergere
    2. @Adrian: mulțumesc pentru atenționare, e greșeala mea, am corectat-o.

      @Alexandru: Eu aflasem de „Vrăjirea” de pe Goodreads și am cumpărat-o mai demult, dar a zăcut în bibliotecă nebăgată în seamă, până când mi-a recomandat-o Adrian și am tras-o pe rândurile din față. Interesantă paralela cu Hesse, eu n-am citit decât „Lupul de stepă” și încă nu mi-am format o părere despre autor, iar despre scriitura lui Hermann Broch nu știu mai nimic, dar sper să-mi fac curaj pentru „Vrăjirea”, care pare destul de dificilă (deși s-ar putea să mă înșel).

      Ha, i-am cumpărat fratelui meu „Omul fără însușiri” a lui Musil, cu gândul că o voi citi și eu la un moment dat, dar pentru cartea asta trebuie să adun mult curaj (și timp), mai ales că e imensă.

      „Atentatul” lui Harry Mulisch îmi sună cunoscut, cred că am găsit-o în biblioteca unui prieten, dar recunosc că nu i-am dat prea mare atenție. Mulțumesc pentru recomandare! Chiar m-ai convins cu cartea lui Mo Yan, apropo, m-am hotărât să o citesc lunile următoare, dar mi-ai redeșteptat interesul și pentru „Bufnița oarbă”.

      Ha, nu știu când voi citi Ulise, deocamdată o iau treptat, cu cărțile mai scurte ale lui Joyce, și apoi poate-mi fac curaj pentru Ulise. Tocmai despre asta discutam cu cineva, că n-aș vrea să citesc Ulise doar pentru a mă lăuda apoi cu marea mea „realizare”. Prefer să o încep când mă simt pregătită (cât de cât), căci de înțeles probabil că nu voi înțelege totul nici acum, nici la 50 de ani. Dar îți mulțumesc pentru interes, voi încerca să scriu și o recenzie când va veni vremea, deși, uite, am amânat să scriu despre „Muntele vrăjit”, pentru că m-a copleșit și eram convinsă că n-am nimic inteligent de spus, dar apoi mi-a părut rău (oricum, mi-am propus să recitesc cartea lui Thomas Mann).

      Mă așteptam ca „Manuscrisul găsit la Saragosa” să fie o carte complicată și profundă, care-ți pune mintea la treabă, dar nu e tocmai așa. E un lanț nesfârșit de povești în povești, seamănă un pic cu „O mie și una de nopți”, iar lectura poate deveni foarte obositoare, așa că citesc doar câteva capitole o dată (momentan am întrerupt lectura, pentru a mă ocupa de cărțile împrumutate de la bibliotecă). În general, mie-mi plac foarte mult poveștile, iar aici am găsit unele cu accente macabre și fantastice, așa că deocamdată e o lectură plăcută, dar cam atât. Nu-mi dau seama dacă ar fi pe gustul tău sau nu.

      Ștergere
  5. aww, sunt prima la recomandări :)) mulțumesc! eu am așa niște planuri mățe, dar la ce noutăți s-au anunțat... sigur n-o să citesc nimic :)) un lucru e cert: nu mă las până nu recitesc Bulgakov! după, fie ce-o fi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hmm, cred că am aflat doar o parte dintre noutăți, nici nu vreau să știu mai multe, altfel mă îngrozesc că n-am timp să citesc tot ce îmi doresc, și iar îmi sunt amenințate planurile de lectură. :))
      Hihi, îți țin pumnii, sper să reușești să recitești Bulgakov!

      Ștergere
    2. acum văd, am mâncat niște litere, voiam să zic "mărețe". începe să devina clasic :))
      mulțumesc, merge cam greu, am multă treabă, dar voi regăsi eu echilibrul ;)

      Ștergere
    3. Haha, chiar mă întrebam dacă e o prescurtare nouă, de care nu știam (inițial am citit „mâțe”). :))
      Stai liniștită, că nici la mine nu merge mai ușor. Deocamdată n-am citit nicio carte din cele 24, și nici nu cred că mai reușesc luna asta, pentru că încă nu m-am apucat de „O zi mai lungă decât veacul”, pe care trebuie s-o returnez la biblio până pe 29, și mai am două cărți începute pe care ar fi frumos să le termin înainte de a trece la altceva.

      Ștergere
  6. Ce scumpa esti, cum ne-ai mentionat pe toti, ca in speechurile de oscar! ;)
    Mult spor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hihi, dacă tot s-au strâns atâtea recomandări, era păcat să le țin doar pentru mine. :D Sigur am uitat de unele dintre ele, căci nu mi le-am notat mereu la timp.
      Mulțumesc, Lavinia, și ție mult spor!

      Ștergere
  7. Frumoasa lista! Putine am citit de-aici.
    "Desertul tatarilor" mi-a pus nervii la incercare...
    Poate la tine va avea alta rezonanta, mai fericita :)

    Succes la lecturi in 2017!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, Laura, îți doresc și ție un an cu lecturi excelente și mult spor la citit! Eu am senzația că „Deșertul tătarilor” va fi o carte pe gustul meu, sper să nu mă înșel. :)

      Ștergere
  8. Câtă răbdare ai avut să faci ditamai listele! Mă gândesc că, în timpul ăsta, puteai să citești o carte-două. :))
    Pe unele din cărțile menționate de tine le-am citit, pe altele vreau să le citesc, de altele n-am auzit încă, dar asta e bine, e mereu loc de titluri și autori noi.
    Văd că ți-am fost și eu sursă de inspirație, ceea ce nu poate decât să mă bucure.
    Cât despre propriile planuri, nu cred că am nici timpul, nici răbdarea, nici disciplina de a face liste și mai ales de a mă ține de ele. Așa că voi combina, ca de obicei, cărțile cumpărate și necitite cu aparițiile noi și mă voi lăsa în grija inspirației de moment.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lista nu mi-a ocupat atât de mult timp pe cât pare, aveam deja notate o parte dintre recomandări. Și, la cât de lent citesc eu, sigur nu reușeam să dau gata nici măcar o carte scurtă. :))
      Dap, cam așa aleg și eu lecturile, în funcție de inspirație și de chef, dar nu-mi explic cum de rămân necitite taman cărțile din bibliotecă care mă atrag foarte tare.

      Ștergere
  9. Dintre cărțile mai puțin cunoscute îți recomand să citești anul acesta „Cele șapte vieți ale lui Felix K.”. O să-ți placă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dap, și eu sper să ajung la ea, pare foarte interesantă. Am luat chiar și autograful lui Jan Koneffke la ultima ediție FILB. :)

      Ștergere
  10. Emi, ce sa zic, iti doresc sa reusesti sa citesti toate cartile care te atrag si sa fie cat mai putine din cele "öbligatorii" :) Eu mi-am propus sa citesc mai multa literatura romaneasca, macar o carte in limba engleza si sa nu mai ocolesc cartile groase daca simt ca o sa-mi placa! In viitorul apropiat am pe lista de citit: Zapada - Orhan Pamuk, Tristetea ingerilor - Jon Kalman Stefansson, Tara zapezilor - Yasunari Kawabata. Mai departe as mai vrea ceva de Ulitkaia, poate Surik si mai vedem ce vrea starea mea sa aleaga :) Astept cu nerabdare sa apara si la noi ultimul volum de la Ferrante, poate si al treilea de la Stefansson (nu mai stiu daca e pe lista sa apara anul acesta), poate si al treilea de la Anne Ragde!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ha, toate cele 24 sunt „obligatorii”, doar că sunt impuse de mine, nu de alții. :))
      Poate mai strecor și anul acesta ceva de Ulițkaia - de când am descoperit-o, n-a trecut niciun an fără să citesc ceva de ea. Partea faină e că aveam deja blogul, așa că am reușit să scriu despre fiecare carte citită. Cred că Ulițkaia și Kadare beneficiază de cele mai multe recenzii pe blog. :))
      Da, am auzit că volumul al treilea apare în primăvară, probabil la Bookfest. Eu am făcut rost de cartea lui Stefansson în franceză, cred că mă încumet s-o citesc așa, că nu mai am răbdare. Ai să înțelegi la finalul volumului al doilea de ce zic asta. :))
      Sper să publice Universul și al treilea volum de Anne B. Ragde, dar până atunci ar trebui să-l citesc pe al doilea, o să te rog să mi-l împrumuți. :D

      Ștergere

Un produs Blogger.